top of page

Neki su DERpesivni, a neki zarađuju na Instagramu


Neki dan sam, ne vjerujući svojim ušima, vodila ovaj razgovor:

Pero: ''Ne znam kaj da radim, nemam posla, samo ležim u depresiji...''

Ja: ''Pero, nisi ti depresivan, ti si DERpesivan...''

Pero: ''Kako to misliš?''

Ja: ''Pa ležiš u krevetu i slikaš selfije zbog kojih imaš 50 000 followera na Instaču, hej, 50 000!!"

Pero: ''I šta s tim?''

Ja: ''Pa žališ se da nemaš posla umjesto da unovčiš svoj Instagram, čak i ja reklamiram odjeću, a imam sirotinjskih 600 i nešto followera, a ti imaš 50 000!!''

Pero: ''Ma...''

I izbriše frajer svoj instagram i nastavi bit u depresiji iliti derpesiji, kako vam draže. Kako to uvijek biva, ljudi se dijele na one koji nešto rade i one koji leže u depresiji jer nemaju posla. Da posao sam sebi možeš izmisliti, dokaz je Josip Novosel, inače vlasnik news portala Flash.hr

Josip je sve samo ne derpesivan, on je je poduzetan i tako je od svog Instagrama napravio jednu malu, ali unosnu karijeru.

Jednostavno sam morala prisiliti ga na razgovor, iako nije bila riječ o pravoj prisili pošto smo se kao pravi poslovni ljudi našli u jednom ugodnom restoranu...

Kada si i zasto otvorio instagram i koliko followera imaš?

Josip: Otvorio sam ga prije malo više od godinu dana na nagovor kolegice. Trebao sam i ranije jer imam portal i pišem o gastronomiji, putovanjima, modi..., ali sam uvijek mislio da je Instagram neka novotarija za klince i da je to gubljenje vremena. Imao sam onaj balkanski sindrom. Strah od svega sto je novo i sto ne razumijem. Sad imam skoro 30000 tisuca followera i ne mogu zamisliti zivot bez Instagrama. Navukao sam se na lajkove k'o Mladen Grdović na alkohol. Jednostavno mi je Instagram potreban za posao.

Koliko je potrebno followera da bi se zarađivalo na instagramu?

Josip: Nema pravila. Zavisi na koje ste tržište orijentirani. 100 tisuća followera je puno u Hrvatskoj, a malo u SAD-u. Isto tako, ako promovirate luksuzne proizvode i imate 10 tisuća pratitelja velike platežne moći, onda vi vrijedite vašem klijentu puno više nego netko tko ima 100 tisuća pratitelja koji si ne mogu te luksuzne proizvode priuštiti, pa samm time ti pratitelji nisu ciljana skupina klijenta koji vas plaća za promociju. Možete zarađivati i sa par tisuća followera, ako se znate prodati. Ja zarađujem sa nešto više od 28500 followera. Uglavnom, nema pravila.

Što je potrebno da bi se skupilo tisuće followera na Instagramu?

Josip: Članska iskaznica HDZ-a. Šalim se. Vaš profil mora biti javan, a ne privatan. Morate imati neku priču, jer priča prodaje proizvod. Vaš Instagram mora biti za nešto specijaliziran i privlačiti ciljanu publiku koja prati modu, putovanja, gastronomiju ili kao što je u mom slučaju lifstyle tj. od svega pomalo. Idealno je ako imate neki svoj blog/portal poput mene, jer onda možete dodatno promovirati svoj Instagram, a i klijenti će rađe surađivati s vama ako ih osim na Instagramu možete spomenuti i u nekom članku. Bitne su kvalitetne fotke i redovite objave, ciljani hashtagovi, a i vrijeme objave vaših fotografija jer nisu korisnici Instagrama u svako doba jednako aktivni. Poželjno je da lajkate tuđe slike i slijedite profile sličnog sadržaja poput vašeg jer tako povećavate vjerojatnost da će ljudi lajkati vaše slike i početi slijediti vas. Ako ni to ne pomaže, skinite se kao što sam ja učinio na ovoj slici i dobio preko 2000 lajkova:)

https://www.instagram.com/p/BJ0Ga1YDIdE/?taken-by=joeflashhr&hl=hr

Rekao si da su bitne dobre fotke. Fotkas s mobitelom ili fotoaparatom?

Josip: U početku sam radio fotke s mobitelom s kojim se stvarno mogu napraviti vrhunske fotografije, ali u idealnim uvjetima i kad nije potrebno veliko zumiranje. Sad sve fotografije radim sa Canon fotoaparatom i razlika u kvaliteti slika je ogromna. Na račun ovih novih fotografija, dobio sam hrpu poslovnih upita. Ako vam je Instagram posao, morate investirati u profi opremu. Što više ulažete, više vam se vraća.

S kim si sve radio od velikih klijenata?

Josip: Nedavno me anagzirao Canon da u projektu 23 sata, povodom prelaska na ljetno racunanje vremena, fotkam 23 lokacije u gradu Zagrebu. Ovo su neke od mojih fotki:

https://www.instagram.com/p/BSMf1X-F1O1/?taken-by=joeflashhr&hl=hr

https://www.instagram.com/p/BSHPnPpl0tK/?taken-by=joeflashhr&hl=hr

https://www.instagram.com/p/BR_iDCSFCW7/?taken-by=joeflashhr&hl=hr

Surađujem sa zagrebackim brandom handmade cipela Strugar koje je uvrsten u top 500 najboljih proizvođaća cipela na svijetu. Moje fotke se nalaze u njihovom novom katalogu.

https://www.instagram.com/p/BST2jWylpkF/?taken-by=joeflashhr&hl=hr

https://www.instagram.com/p/BReEhsZlH9O/?taken-by=joeflashhr&hl=hr

Surađivao sam s Croatiom Airlines, Audioprom music shopom, agencijom Sta putovanja, Istraturistom... itd.

Možeš li živjeti samo od Instagrama ili radiš još nešto?

Josip: Kad bih imao skromne potrebe, mogao bih, ali pošto volim satove više od Sanadera još u fušu bacam uroke, preprodajem goblene, gatam iz mladog graha.... Uglavnom radim PR, management i marketing za druge pa se nikako ne stiugnem posvetiti promoviranju sebe. Planiram sad početi pisati na engleskom, što će mi sigurno donjeti više followera na Instagramu, a i puno više stranih klijenata, tako da ću od sljedeće godine vjerojatno moći živjeti samo od Instagrama.

Što bi poručio onima koji planiraju otoviriti Instagram ili ga već imaju i žele ga unovčiti?

Josip: Ljudi, manite se čorava posla. Ne kradite mi kruh. Ne treba mi konkurencija. Monopol je iz raja izašao.

Naveo sam već gore savjete. Neka se samo prime posla, jer Instagram zahtjeva puno vremena. Ja nekad provedem po 8 sati dnevno na Instagramu. Ako niste medijski eksponirani pa da vam dolaze lajkovi i followeri sami po sebi, namučit ćete se poprilično, ali isplati se. Vjerujte u sebe i ne slušajte negativne komentare sa strane. I Kim Kardashian je započela Instagram slavu sa prvim lajkom, a video uradak je onda učinio ostatak :)

Što iz ovog zaključiti osim da je možda bolje biti poduzetan nego derpesivan. Josipu želim sreću u daljnjoj Instagram karijeri, a na vas apeliram da se pokrenete. ''Nema posla'' mnogi govore, ali prava je istina da je posao svuda oko nas pa i u aplikaciji za mobitel. Pokrenite se!


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page