top of page

Da li je ljepota prokletstvo?


''Gdje je ona zgodna gospodična?'' - upitala je medicinska sestra u prenatrpanoj čekaonici doma zdravlja. Nije mi palo napamet da ustanem jer se ne smatram gospodičnom pošto imam već 31, niti se smatram ljepoticom (posebno kad sam došla po recept za Sumamed u trenirci bez šminke). No, ustala je moja susjeda (37) koja čak nije niti toliko zgodna, a još je manje gospodična pošto je majka dvoje djece u teen godinama. ''Tu sam, izvolite''- rekla je, a medicinska sestra se nasmijala kao i drugi u čekaonici jer tog je jutra izgledala ekstremno loše, podočnjaci, podbuklo lice i masna kosa skupljena u rep. ''Ne, ne, mislila sam na onu zgodnu gospodičnu, a ne na vas gospođo" - rekla je sestra pokazujući prostom na crvenokosu ljepoticu u ranim dvadesetim koja se začudila da se to odnosilo na nju. Kako li je čudno da postoje dvije vrste žena, jedne same sebe vide kao ljepoticu, a neke stvarne ljepotice se takvima ne smatraju.

Jedna žena jednom mi je rekla: ''Za djevojke je loše da su previše lijepe jer zaboravljaju graditi karakter, misle da će ljepotom sve postići pa nisu niti duhovite, a niti se trude obrazovati se.''

Znam jednu takvu koja nije maturirala jer joj je cilj života bio postati Miss Hrvatske pa onda i miss svijeta. Priglupa vrlo lijepa plavuša s kojom sam se povremeno družila jer je bila simpa, zapravo znam je iz psećeg parkićagdje smo zajedno šetale pse. Tako smo se i upoznale. Pred nekoliko godina nazvala me: ''Hej bok, imam jednu molbu za tebe. Prijavit ću se za miss, ali mi je bed ići sama pa te molim da se i ti prijaviš, sigurno ćeš proći prvotnu selekciju jer se jako malo cura prijavilo, a i dobit ćemo besplatne stvari!''

''Gle, Dorotea, hvala što misliš da sam toliko zgodna, ali ja nemam ambiciju natjecati se miss jer em sam niska, em nisam klasična ljepotica pa prijava nema smisla" - rekoh joj. Pomalo se naljutila na mene jer joj je propao plan da sa sobom vodi ružniju prijateljicu koja na izboru nema realne šanse samo da ne bude sama. Bila je sigurna u svoju pobjedu i našla, po svom mišljenju, ružniju prijateljicu, nazovimo ju Viki. Viki je bila ljepotica, ali prilično prostodušna djevojka i prijavila se na izbor bez očekivanja, samo zato da dobije besplatnih krpica i parfem. Izbor je završio tako da je Viki pobijedila, a Dorotea ispala u prvom krugu. ''Ovaj izbor je namješten'' - plakala je Dorotea: ''Viki se sigurno povalila sa svim članovima žirija da pobijedi, napravit ću medijski skandal!" Pokušala sam joj objasniti da izbor nije namješten nego da je Viki jednostavno više tip za missicu nego ona. Dorotea je zbog te ružne istine na nekoliko mjeseci zamrznula odnose sa mnom jer - kako joj mogu nešto toliko ružno reći?! Mislila je za sebe da je objektivno najljepša na svijetu. Nakon što je odmrznula odnose sa mnom pozvala me da idemo na koncert jednog poznatog stranog pop izvođača. Nakon koncerta smo na neku prijevaru upale na službeni after party. Dorotea je otišla tamo s namjerom da se uda za tog čovjeka jer je toliko uvjerena da je najljepša na svijetu. Da skratim priču, to je završilo tako da je izvođač bacio oko na mene i pozvao me u svoj separe. U separe nisam otišla jer je Dorotea napravila takav skandal da ne samo da više nismo bile pozvane u separe nego su nas skoro izbacivači izbacili. ''Sad sam konačno shvatila da si ti zgodnija od mene!!" - derala se Dorotea tako glasno da pomislih da je upala u neku psihozu: ''Idemo odavde!! Fućkaš tog kretena koji ne zna prepoznati tko je pravi komad! Ja ovo ne mogu podnijeti!" Pokupile smo se na sreću prije no što je ova počela razbijati čaše, a činilo mi se da će to biti njen sljedeći potez. Pokušala sam joj objasniti da ovo ne znači da sam ja ljepša od nje nego da jednostavno postoje razlike u ukusima pa se tom čovjeku, šta sad možemo, više sviđam ja. Nije to htjela prihvatiti pa je trajno prekinula odnose sa mnom i onda mi s lažnog profila vrijeđala slike na Instagramu.

Slično se dogodilo kad sam imala više sreće nego pameti i upala u finale za lice nove kampanje Marca Jacobsa. Na kraju nisam pobijedila, ali svi naši mediji su tu vijest prenijeli. Moj Facebook inbox je bio pretrpan porukama od kojih je 30% bilo pozitivnih, a ostalih 70% su bili ljubomorni ljudi koji su se iživljavali u uvredama: "Imaš facu ko cucak'', ''da mi je znati s kim si se poševila da ti je ovo uspjelo'', ''izgledaš kao transvestit'', ''rugobo kurvinjska crkni'' itd. Sebe ne smatram ljepoticom nikako, a modni agenti niti ne traže ljepotice nego cure posebnijeg izgleda te se usudim reći da ne izgledam prosječno i to je to. Nekima sam vrhunski gabor, a nekima sam jako zgodna i to je to. I to je normalno jer - postoje razlike u ukusima koje poštujem. Npr. Brad Pitt kod mene nema nikakve šanse, ali zato Chris Martin iz Coldplaya ima najveće. Nisu svi ukusi isti i pojam ljepote je relativan. Često majke griješe i svoje kćeri uvjeravaju da su ljepotice. Moja mama to nikad nije radila, dapače k'o klinki mi je govorila da nisam za manekenku i da nisam za miss. Mislim da je to zdravije jer, recimo, imam prijateljicu koja je tzv. mamina i tatina manekenka - jer su je uvjerili da je ona najljepša na svijetu. Ta je pak zbog tog uvjeravanja izrasla u iskompleksiranu mladu ženu koja ništa drugo u životu nije radila nego se samo šminkala. Ta bez šminke nikad nije ni svog maltezera otišla prošetati jer ima stalnu potrebu biti najljepša. Jedne nedjeljne večeri sam došla do nje da gledamo film i ona mi je iskreno se čudeći rekla: ''Nika, ja se tebi divim! Ti si prošla cijeli Zrinjevac ovako nenašminkana s frizurom za tuširanje!" - ''Da, i? Ne kužim'' - rekoh ja, a ona: ''Pa ja se tebi divim jer ja se to nikad ne bi usudila, ti si tako hrabra!" Što reći na to? Zgodne smo obje i obje bi se takvima trebale doživljavati. S manje šminke smo manje zgodne naravno, ali šminka kao za vlastito vjenčanje nije nešto što bismo trebale prakticirati svaki dan. Na kraju, teško je za neku ženu reći da je stvarno ružna, sve smo lijepe na svoj način, ali ponekad zaboravimo koliko smo doista lijepe. No, ima i ružnjikavih žena koje za sebe misle da su ljepotice, a stvarno nisu. Jedna takva, nazovimo ju Jelena, se prijavila za fotkanje za Playboy. Kako tamo radim, morala sam je ljubazno odbiti riječima da smo bukirani s curama za duplerice za sljedećih šest mjeseci i da ćemo joj se javiti. Jelena je na to poludjela i napisala 20ak Facebook statusa o tome kako joj jedna Nika Ostoić koja je na nju ljubomorna brani slikanje za Playboy. Ta nije uviđala za sebe da ima loše grudi, ofucanu kosu, a u licu je vrlo ispodprosječna i nije za nikakvog modela.Jednostavno nije. No, po njoj sam ja bila osoba koja o njene snove briše svoje prljave tenisice jer sam valjda ljubomorna i zla. Neke žene nemaju ogledalo i blago njima! Jer mora da je prekrasno misliti za sebe da si nevjerojatno lijepa i da su svi protiv tebe pa da zato nisi na naslovnici Playboya. Nadalje, ako si lijep, na nekom poslu ćeš kao ljepotica imati prednost, a na nekom drugom će zaključiti da si glupa i nesposbna jer sigurno nisi gradila karakter nego se samo gledala u ogledalo. Kad si ljepotica, druge žene će biti ljubomorne na tebe, a neki muškarci će zaključiti da si automatski jeftina. Neki drugi ti se pak neće usuditi prići. Ono što ne smijemo zaboraviti je da ne možemo svima biti lijepi jer se ukusi razlikuju. Svom dečku naravno moraš biti najljepša, a za druge neka ti je svejedno. Nemoj biti jedna od onih što živi od lajkova na Facebooku kako bi samoj sebi dokazala da je najljepša. OK je ako si zadovoljna svojim izgledom, bolje to nego da imaš komplekse, ali isto tako upamti da se nikad nećeš sviđati baš svima jer najljepša na svijetu ne postoji. Možda postoji negdje u Kolumbiji neka koja izgleda kao Pocahontas sa zelenim očima, ali nju nitko nikad nije vidio jer se ne slika za Facebook nego je u poljima i bere kokain. Osim toga, ako za sebe misliš da si baš najljepša na svijetu, doživjet ćeš suvišne šokove i razočaranja kao ova iz teksta koja nije postala miss niti se udala za pop zvijezdu. Na kraju, zar je toliko divno biti jako lijepa? Što imaš od toga? To da ne možeš imati muškog prijatelja jerte svi žele povaliti. Zatim to da te na poslu seksualno uznemiravaju. Što imaš od toga? Imaš koje besplatno piće u kafiću koje nikad nisi tražila, potpuni stranci te pozivaju u svoj auto, vozači kamiona trube za tobom i svaka tvoja vještina prosječnim je ljudima upitna jer si lijepa pa mora da si glupa. Također možeš računati na to da će te neki frajer lupiti po guzici u gužvi diskokluba, a kad je vani mračno moraš trčati ako si sama i nositi suzavac u torbici. Zar je toliko lijepo biti jako lijepa?


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page